piątek, 1 maja 2015

Sesja się zbliża



Cześć!

Nie wiem jak Wy, ale ja jestem ostatnio zawalona nauką: tu recepta, koło z farmy, diagnostyki, genetyki i jeszcze coś pewnie po drodze wypadnie, dlatego zdziwię Was: uczę się. Nie mam zamiaru zaliczyć września, na którego mam już całkiem spore i niezłe plany, dlatego postanowiłam wziąć się w garść.



Postanowiłam skorzystać z rad innych blogerów, a także swojego doświadczenia, jeśli chodzi o sprawy organizacyjne. Oto one:

#1
ROZPISZ SOBIE DATY
To się zawsze przyda, nie ważne czy masz jedno czy pięć zaliczeń. Na pewno masz też plany poza nauką, a w ten sposób unikniesz problemów związanych z tym, że akurat coś ważnego Ci koliduje i nie możesz się uczyć.

#2
ROZPLANUJ SOBIE WSZYSTKO
Zrób sobie tabele, rozpiskę czy co tam preferujesz i po kolei odhaczaj. W ten sposób będziesz wiedział, ile przerobiłeś i ile Ci jeszcze zostało. Poza tym nie ma większej frajdy niż stawianie ptaszków, krzyżyków czy innych fistaszków.
Podczas rozpisywania pamiętaj, że musisz mieć czas też na jedzenie, spanie i czas wolny, w końcu robotem nie jesteś. ;)

#3
POSPRZĄTAJ MIESZKANIE
Jak zaczynam naukę, nic mnie bardziej nie rozprasza niż wyimaginowany kurz czy bałagan w pokoju, kuchni, łazience tudzież w schowku. Uniknij tej sytuacji i zrób generalne porządki. Nie będziesz mieć w ten sposób wymówki, że przecież nie możesz się uczyć w bałaganie.

#4
KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Niedawno przeczytałam świetny post, o tym jak się bardziej skupić podczas nauki: tu. Bardzo go polecam, bo dowiedziałam się od niego jak sprawić, aby facebook czy telefon przestał mnie rozpraszać, a także o kilku innych świetnych sposobach na efektywniejszą naukę.

#5
ZRÓB ZAPASY
Zakup zapas kawy, czarnej herbaty, yerby, plushy czy co tam popijasz, aby czasem w trakcie nauki nie biec nagle do sklepu po owe produkty, Zobacz, czy może w jakiejś gazetce promocyjnej nie ma akurat Twojego ulubionego.
Polecam też orzeszki, migdały, czekoladę, które sprawią, że Wasz mózg będzie więcej przyswajał.

#6
WEŹ SIĘ DO ROBOTY
Teraz najważniejsze. Weź się w garść i zacznij się uczyć. Nikt nie zrobi tego za Ciebie.


Powodzenia!

Pozdrawiam cieplutko!

Love Ya,
Andra

P.S. Jeśli będzie ładnie, weźcie kocyk, kanapki, kawę w termosiku i idźcie do parku.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz